Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

http://www.atilf.fr/dmf/definition/oeil 
     OEIL     
FEW VII oculus
OEIL, subst. masc.
[T-L : ueil ; GDC : oil ; DÉCT : ueil ; FEW VII, 310a : oculus]

"Oeil" : ...Melusigne (...) enfanta un filz masle, qui fu de toutes figures bien formez, excepté qu'il ot le visage court et large au travers, et avoit un oeil rouge et l'autre pers. (ARRAS, c.1392-1393, 48). ...[Mélusine] ot un filz qui fu nommez Guyon, et fu moult bel enfant ; mais il ot un oeil plus hault que l'autre. (ARRAS, c.1392-1393, 78). Nul plus bel enfant ne povoit on veoir. Mais il n'apporta que un oeil sur terre ; mais il en veoit si cler qu'il veoit venir par mer les nefs, ou par terre autres choses, de trois veues, qui montent bien XXJ. lieus. (ARRAS, c.1392-1393, 80).

 

-

Voir qqc. à l'oeil. "Voir qqc. distinctement" : Le rampin qui les conduisoit se approucha de si prez qu'il les veoit a l'ueil. (ARRAS, c.1392-1393, 217).

 

-

Les larmes lui choient des yeux : ... les lermes lui cheoient des yeulx a si grans ruisseaulx que toute sa poittrine en estoit arrousee (ARRAS, c.1392-1393, 257).

 

-

Les yeux estincellent. V. estinceler

 

-

S'oster hors de devant les yeux de qqn. V. oster

 

-

Clore les yeux. V. clore

 

-

Lever l'oeil. V. lever
 

Arras Jocelyne Bernardoff / Jean-Loup Ringenbach


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2015), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.